Friday, September 13, 2013

Homemade Bauhulu... 1 Azam

Posted by Secret Dreams... at 3:46 PM 0 comments
Salam semua,

Syukur Alhamdullilah...Tahun nie murah rezeki, walaupun dugaan itu tetap hadir untuk menguji keimanan seseorang itu.  Raya kali nie tempahan biskut memang banyak sehingga malam raya baru selesai untuk pelanggan yang terakhir..  Tambahan pula tempahan manik pun tak menang tangan.
 
Dengan rezeki yang diberi, Alhamdullilah duit tu juga aku guna untuk sambung semula projek cafe yang terbengkalai..  Hubby banyak membantu kerja-kerja pemasangan tile..paip..longkang...hihihi..Mama pun..Banyak bagi support..Thanks semua..
 
Hari nie, aku buat bauhulu selepas diberi bantuan 1 azam..dapat oven ngan mixer lagi..Alhamdullilah..rezeki...  Walaupun baru pertama kali buat,menjadi juga..  Putri pun tak henti2 makan, tak sempat tunggu sejuk..syok rasa bila apa yg kita masak orang suka makan..
 
 

Thursday, May 2, 2013

IMPIANKU MUSNAH....

Posted by Secret Dreams... at 1:30 AM 0 comments
Hi salam semua,

Dengar tajuk memang gempak...tapi memang impian aku musnah pun.  Aku menaruh harapan untuk kembangkan perniagaan aku dan memiliki sebuah kedai walaupun kecil.. Hmmm dah bukan rezeki aku nak kata apapun bukan tanah aku..frust juga permulaannya sebab aku ada keluar sikit modal..sikit saja tapi aku dan suami berpeluh...sakit badan..penaik bata..walaupun bagi orang lain..sikit jer baris bata tu..tapi kudrat aku perempuan yg tak pernah buat kerja berat..harap badan aja berat..hahahaha..penat jugalah...  Aku tak salahkan ayah mertuaku yg mengambil keputusan utk robohkan kedai tu..mungkin dia ada pandangan sendiri, sebab kedai tu atas tanah milik dia...  Aku tahu dia seorang yang berpandangan jauh.. Dan aku terima seadanya sekarang.. (permulaan menitis jg air mata aku)

Aku bukannya apa..aku makin rasa semua milik aku hilang satu persatu..mungkin ini satu ujian yang harus aku lalui dengan sabar...Aku redho dengan dugaanMu Ya Allah... Sekarang nie tinggal tapak untuk gerai makan..diduga juga... tukang asyik sibuk jadi projek terbengkalai...risau jg aku, jgnlah diroboh pula gerai tu..Aku dah tekad.. Aku bagitau suami, kalau impian gerai aku jg musnah.. Aku ambil keputusan untuk berhijrah ke Kuala Lumpur semula (walaupun hijrah aku itu seorang diri)... Bukan dia tak kenal sikap aku, aku dari remaja lebih suka berdikari dan cari rezeki sendiri.  Tak suka menumpang dan bergantung sepenuh pada orang... Aku susah bukan siapa tahu...

Buat masa sekarang lak, sambil menanti dengan sabar gerai nak siap, aku ikuti kursus pembuatan kek.. untuk sub-income aku..  Adakah aku dalam kebuntuan sekarang?  Aku sendiri pun tak pasti...

  

Friday, February 22, 2013

TAHUN 2013

Posted by Secret Dreams... at 2:30 AM 0 comments
Salam Semua,

Dah lama juga tak coret apa2 kat blog nie.  Rasanya blum terlambat nak ucapkan Selamat Menyambut Tahun Baru 2013... Tahun nie amat bererti buat Syafi..Ini tahun ke 10 usia perkahwinan Syafi & Jamal...  Dah lama jg kami mengadap muka sesama sendiri sbb rezeki anak blum ada lagi..  Tapi yg bestnyar, tahun nie hubby layan baik sangat...romantik & caring.. Nak kata nak kawin lain...hak..hak..hak..tak juga... Tapi dia kata dah lama tak layan bini macam mula2 kenal...semua nie gara2 dok pasang SURIA fm...  Lagu rock2 kapak masa mula2 cinta dulu dok berkumandang..  Dia rasa cam jatuh cinta pula... Kelakar pun ada...  Kekadang malam2, siap sms tuju lagu... Syok lar pula...kua..kua...kua.. Bunyi cam pelik kan..  Hubby dok umah mak bapak dia (since dah buka car wash kat sana)..  Syafi lak dok umah mama (ada lar wat bizz kecik2)...
 
Kekadang berjauhan itu lebih baik sbb boleh timbul rasa rindu..  Bila depan mata, ucapan rindu tu takda sbb dah asyik mengadap muka.. Takan nak kata rindu kot ari2, selalu nyar perempuan lar yg akan ucap rindu lar...sayang lar..ari2 tanpa jemu...Lelaki tak pun..  malu kot...hahahaha...bila jauh sikit, baru ler kata2 tu terucap...cehwah..
 
Apa2 pun tahun nie, kami berdua kena berusaha keras lagi sbb selepas benti keja 3 tahun yg lalu, kedudukan kewangan perlu dipertingkatkan lagi kalu nak life mewah cam dulu...hahahaha..mewah ker..kira dulu leh shopping tanpa sebab...gi bercuti ikut suka..hmmmm...
 

Jamal & Syafi Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei