Wednesday, February 10, 2010

TEMAN MEMANCING...

Posted by Secret Dreams... at 3:01 PM
Ahad baru-baru nie, Hubby bawa keluar ronda2.. dah lama juga aku terperok kat umah asyik layan FB.. Aku syak dia bawa pancing bersama, tapi dia menidakkan aja..Hmmm, kemana dia nak bawa nie..Melepasi Nilai masih tak berhenti, cuaca panas diluar..Ke PD ke??? Senyap jer.. Aku tak suka surprise, bukannya apa..klu nak pi jauh biarlah bawa baju salin ker..berus gigi ker..jgn main belasah jer..aku nie bukan nyer tahan panas sgt..

Aku tanya dia lagi.."Bawa pancing kan,sbb td terdengar ada org tegur dia nak gi mancing ke"..dia tersenyum simpul..Aku dah agak mesti nak gi mancing nie..nak balik pukul brapa nie..dah la tak bawa apa2 pun..Tipon pun tinggal..aku bawa IC jee.. Dia kata nak bagi surprise pun susah.. Memang aku surprise pun, tapi bkn sbb nak gi bawa memancing tapi sbb kami berada di Pengkalan Balak, Melaka..mesti tak balik hari...hik..hik..hik.. Tapi kami bukan ler mancing di situ..


Dengan deruan ombak yg menghempas pantai, aku layan perasaan aku..Hmmm, dah lama aku hentikan penulisan novel aku yg tergendala lebih 10 thn.. Aku kehabisan idea bila aku mula sibuk dgn dunia pekerjaan.. Lagipun pemikiran aku telah berubah..berubah..ehh kembali ke topik asal..Kami memancing di Pantai Teluk Gong, di situlah hubby dpt ketam batu sebesar alam bulan lepas..yg gambarnya tak sempat aku nak uploadkan dah pc kena format, semua benda ilang..


Di Pantai Teluk Gong, kelihatan sorang mamat sedang asyik memancing..hubby tanya dia org 'bangla' kar..dia geleng..India kar..dia geleng..Indon kar (tak rupa indon pun, saja tanya..hik..hik..) dia geleng lagi.."Slalu kar mancing sini", hubby tanya lagi.. Aku hanya perhati gelagat hubby aku yg ramah, kemana saja pegi mesti nak buat kawan dgn sapa2 pun.. Dia kata dia org melayu..cehh..tak caya lar..lain jer bunyi..hubby malas nak layan dah..ke hulu ke hilir dia ikut hubby..pelik..org gila kar..hahahaha.. Giliran aku pula tanya dia, sambil tgn aku pegang pancing yg akan ku lontarkan ke laut..tak jauh pun, tak reti baling jauh.. dia tunjuk ke arah laut..Aku kata "Org pulau ke?"..dia geleng..IKAN!! dia kata..lar, dlm laut memang la ada ikan..bikin panas aja..Hubby menambah, org asli laut lar tu.. (aku rasa dia nie bangla yg baru sampai..)


Aku rasa nak mkn jagung yg kami beli td, adat kita jgn dilupakan..aku bg 1 kat dia..dia masih ikut hubby..hmmm..Hubby bg loceng pancing 1 kat dia..Mancing mlm elok pkai loceng..dia ambik aja tanpa kata apa2..dia belek loceng, tak tau nak buat apa..hish..hish..Hubby pasangkan..


Masih ekori hubby..rimas aku tgk..dia tunjuk umpan..Oooo nak umpan, hubby bagi..Pastu tunjuk rokok lak..Hubby bagi rokok.. masih lagi ikut hubby kemana saja dia pegi, bila aku dok sebelah hubby..baru lar dia kembali ke tmpt dia..hmmm..tau takut..kang aku kerate baru tau..rimas tau..aku pun tak ikut hubby aku sampai camtu skali..eeeee..


Dia berpusing2 mencari sesuatu..aku agak dah..loceng tu mesti ilang punya..lupa nak buka masa lontar pancing latu..hmmm..dia tunjuk loceng kat hubby aku...takda..takda..1 saja bleh bg..(hmm klu org melayu takan main tunjuk jar, tak nak mengaku yg diri tu org bangla). Dia minta pin pula..Hishhh..hubby kata segala benda nak lar..dah bg betis nak peha lak..(sanggup ke bagi betis kat dier..hehehhehe). Dah melampau nie..dia buat muka toyo..nak jg..hubby bg..pastu dia buat isyarat tgn 'pendek'..lar rokok yg kat mulut hubby aku yg tinggal pendek tupun dia nak..hish..hish..hubby aku bagi..tak sampai ati.. Aku ajak hubby gi makan..lagi lama kat sini, apa lagi yg dia akan minta..kang minta nak ikut balik..tak ker kacau..eeeee


Kami siap simpan brg..dia tgk kat aku.."Kami nak balik lar", dlm nada tinggi..tu yg dia takut kat aku tuu..kasi garang skit..Tak bleh layan sgt dia org nie..


Tinggallah "Teman baru" hubby mancing sorang2..dia tgk umpan yg aku pegang..Hehh..Dlm keta aku kata kat hubby, "mesti kawan abang tu kata, nak balik pun balik lar..umpan kasi aku lar".. Hubby tak tahan gelak.. Kirim salam lar klu semua benda nak bagi..hahahahaa..














0 comments:

Post a Comment

 

Jamal & Syafi Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei